Laatste nachtje Nederland - Reisverslag uit Andelst, Nederland van Tessa Lith - WaarBenJij.nu Laatste nachtje Nederland - Reisverslag uit Andelst, Nederland van Tessa Lith - WaarBenJij.nu

Laatste nachtje Nederland

Door: Tessa van Lith

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 September 2014 | Nederland, Andelst

Bon Tardi,
(Goedemiddag)

Wauw, klamme handen, zenuwen in mijn buik maar ook een heleboel zin en nieuwsgierigheid.

De afgelopen twee weken waren zeer hectisch en gestrest. Veel te veel te doen in te weinig tijd, eerst op introkamp in Eerbeek. Waar ik nog steeds een fikse verkoudheid aan over gehouden heb. Afijn tijd om bij te komen, had ik niet, het weekend bestond uit; wassen, spullen kopen, papieren bij elkaar zoeken en 'afscheid nemen'... Vervolgens een intensive week over intercultural communication, research, sustainable design etc. allemaal in het Engels wat ook nog veel schakelen was. Verrassend trouwens hoe gemakkelijk het mij af ging om het allemaal te volgen en grappig om te merken hoe snel het gaat dat je over gaat in 'het Engels denken'.
En tussen alle bezigheden door; formulieren in orde maken.. jeetje wat is dat een gedoe zeg. Sinds 1 april geld er in Curaçao een regel dat wanneer je als Nederlandse wil komen werken/stage lopen, je een verblijfs- werkvergunning moet aanvragen. Prima! Maar hoe doe je dat en wat heb je er voor nodig, niemand die dat ons kon vertellen. Uiteindelijk heb ik sinds afgelopen vrijdag 'denk ik, misschien, hopelijk, wellicht' alles compleet. Als dat niet zo is, zien jullie me volgende week weer terug, want dan wordt ik op het eerste vliegtuig naar huis gezet.
Vrijdag mijn laatste dagje school van 2014, eindelijk! Wat ga ik die school ontzetten NIET missen!! Toen ik de school uitliep, besefte ik dat ik nog maar 3 nachtjes in mijn eigen bed kon slapen, ik nog maar één weekend had om tijd met mijn vriend door te brengen ennn dat ik mijn koffer nog in moest pakken..

Gister heb ik na weinig slapen een volle maar super toffe dag gehad met mijn vriend. Eerst een high tea, toen een boswandeling en daarna uiteten met mijn moeder en Reinier.

Toen ik thuis kwam, waren er allemaal lieve vrienden en familie voor mijn surprise afscheidsfeestje. Van de meeste had ik al 'afscheid' genomen, jeetje wat kan iedereen goed faken zeg! Maar wat lief dat er zoveel mensen waren gekomen of berichtjes gestuurd hadden. Ik heb genoten van deze avond, echter wel met dubbele gevoelens;
ik heb super veel zin om eindelijk het avontuur tegemoet te gaan, maar nu iedereen speciaal voor mij was gekomen met kadootjes en lieve kaartjes; besefte ik dat ik hen allemaal 3,5 maand niet zie.
'3,5 maand is zo voorbij' zegt men dan, dat is ook zo, maar toch blijft het spannend. Ik ga met vier meiden, die ik tijdens de voorbereidingen heb leren kennen, naar een nieuwe omgeving met nieuwe mensen en nieuwe gewoontes. Dat zal me veel energie kosten, maar zeker ook heel veel energie en ervaringen opleveren. Ik ben zo benieuwd!
Nadat iedereen weg was en we de boel hadden opgeruimd, heb ik mijn koffer maar eens ingepakt. Ik weet dat het een rare tijd is, om rond 3:00 's nachts je koffer in te gaan pakken maar ik kon toch niet slapen van de spanning.. Dankjewel voor de organisatie en versiering van een top feestje Bart, Fieke, Marije, Papa en Schoon- papa en mama! Ik vond het een top feestje!:)

Duss.. mijn laatste dagje in Nederland; vanavond nog uit eten met Papa, Fieke, Marije en Bart en dan mijn laatste korte nachtje in mijn eigen bed. Morgenochtend rond 6 uur vertrek ik vanuit Andelst naar Schiphol; en om 09:50 begint de reis dan echt!

Eindelijk! Ik ben er klaar voor!
Denk ik..

Te Despues!
(Tot ziens!)

Liefs Tessa


  • 07 September 2014 - 15:42

    Sofie:

    Pf, als ik dit zo lees word ik er ook zenuwachtig van. Gaat helemaal goed komen, wat ga jij veel meemaken en beleven! Geniet ervan en hou ons een beetje op de hoogte ;)
    xxx

  • 07 September 2014 - 19:25

    Ad E Anita:

    We vinden het heel spannend wat je gaat doen.Goede reis en een hele fijne tijd daar.Pas goed op je zelf.
    Groetjes Ad en Anita

  • 07 September 2014 - 20:09

    Jan En Gerda Kools Uit Heteren:

    Hallo lieve Tessa,

    Wij wensen jou een heel goede vliegreis toe, probeer toch even te slapen, en een heel prettig verblijf
    toe op Dushi Korsou en uiteraard een geslaagde stage-periode aldaar!!
    Het blijft jammer, dat wij er nu niet vertoeven! Wij hebben bijna geboekt voor 28 januari a.s. !!
    o
    Ik had nog iets beloofd: evt. auto-verhuur adressen op Curaçao!!!
    1. Dhr. Rob Sprockel pr. 767i350 sel. 5611760 rrnv2@hotmail.com

    2.G & G Auto-verhuur pr.7361623 sel. 5630528 geng@interneeds.net

    3. Noordstar zk. 7375616 carol@carib-online.net

    Nogmaals, een fijne en gezellige tijd toegewenst, succes met alles waar je mee bezig bent
    y bai poco poco! Turkos bon y te aworo! Ook succes nog met het vinden van een
    volleybal-team! Info; Dhr Geoffrey Goede( Info adres en tel. bij R.Provence 7475898.

    AJO Y BON BYAGE!!!!

  • 07 September 2014 - 22:07

    Erika En Arnaud En Tiko:

    Ha lieve Tessa,
    Ja spannend en ook fantastisch dat je nu echt de stap durft te zetten! Al lang van gedroomd toch? We leven lekker met je mee en hopen dat je een mooie tijd gaat hebben daar aan de overkant! Hopelijk hebben jullie het heel leuk met elkaar. Geniet er van! Liefs van ons

  • 07 September 2014 - 22:52

    Marieke:

    Veel plezier Jannie<3

  • 08 September 2014 - 11:18

    Michaela:

    Als jij dit leest ben je al aangekomen en hoop ik dat je papieren in orde zijn want het is een rot end om meteen weer terug te moeten vliegen..en een welkomterug party is ook niet zo snel georganiseerd .. Je zal zien 3 maanden zijn zo om en na een tijdje is alles wat je hebt achtergelaten iets naar de achtergrond gezakt ( behalve je vriendje) .. Veel plezier daar Michaela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 07 Aug. 2014
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 13553

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 December 2014

Skol Salu

02 November 2014 - 05 November 2014

Een paar daagjes Nederland

Landen bezocht: