'Ken mi ta?' - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa Lith - WaarBenJij.nu 'Ken mi ta?' - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa Lith - WaarBenJij.nu

'Ken mi ta?'

Door: Tessa van Lith

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi dushi hende nan,

Dit keer geen ellenlang reisverslag maar een filmpje van ons project 'Ken mi ta?'. Dit filmpje heb ik gemaakt voor een schoolopdracht, maar is voor jullie denk ik ook leuk om te zien omdat het een kleine sfeer impressie geeft van wat ik allemaal toe tijdens het project. Als je onderstaande link kopieert naar je browserbalk, krijg je het filmpje te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=7QPO-xVpbjE&index=1&list=UUX9LtCIsqb9pG5OeNdUPtAA

De eerste twee weken van het project zijn mij erg goed bevallen, het was super leuk om met een groep enthousiaste kinderen aan de slag te gaan. De kinderen vonden ons natuurlijk erg interessant omdat wij 'helemaal' uit Nederland komen. Ze deden erg leuk mee en participeerde goed, vooral het liedje zingen en de 'yel' vonden ze erg leuk om te doen. Veel kinderen spreken geen/nauwelijks Papiaments, dus voor mij was het veel oefenen en proberen Papiaments te spreken. De kinderen vonden dat natuurlijk erg grappig als ik iets niet helemaal goed uitsprak. Daarnaast waren er veel meisjes die mijn haren en mijn ogen erg mooi vonden, ze hebben uitgebreid aan mijn haar gevoeld en er stonden regelmatig kinderen neusopneus om in mijn ogen te kijken. Mijn project genoten hebben geen blond haar en blauwe ogen en verder zien de kinderen 'blijkbaar' (bijna) nooit mensen die zo blond zijn en zulke blauwe ogen hebben.
Een super toffe ervaring om zo'n workshop te geven terwijl er zoveel verschil is in taal en cultuur. Maar daar draait het project ten slotte om. Wanneer kinderen je leuk en lief vinden, noemen ze je tante, super leuk dat alle kinderen je direct tante gaan noemen. En een betere waardering dan lachende kindergezichtjes en knuffels en kusjes kun je niet krijgen toch?

Nu nog een week te gaan met het project 'Ken mi ta?' en daarna is het tijd om aanbevelingen te schrijven en af te sluiten. Ik laat snel weer wat van me horen.

Ayooo dushi hende nan,

Dikke knuffel,
Tessa

  • 23 November 2014 - 07:02

    Michaela:

    Geweldig wat een swingend filmpje..
    Leuk hoe de twee jongens mee trommelen en nr drie ook zijn best doet om bij hen te horen..

  • 23 November 2014 - 13:05

    Sofie:

    Oh wat leuk om te zien, ben echt trots op je, je bent echt super goed bezig!

  • 23 November 2014 - 16:49

    Fieke:

    Leuk om ook eens te zien hoe het eraan toe gaat in een klaslokaal aan de andere kant van de wereld! Vooral leuk om te zien dat verschillen tussen kinderen op een positieve manier gezien worden, daar kunnen ze in Nederland nog weleens wat van leren! Veel plezier en geniet met alle lieve kinderen daar!

  • 23 November 2014 - 19:57

    Susanne:

    Ik dacht even dat je alleen maar aan het vakantie vieren was daar. ;-)
    Filmpje ziet er leuk uit. Geeft best wel een beeld van de kinderen daar. Zo'n project zou hier ook niet misstaan denk ik.

    veel succes verder.
    kus Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 07 Aug. 2014
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 13544

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 December 2014

Skol Salu

02 November 2014 - 05 November 2014

Een paar daagjes Nederland

Landen bezocht: