Nog 1 maand te gaan... - Reisverslag uit Opheusden, Nederland van Tessa Lith - WaarBenJij.nu Nog 1 maand te gaan... - Reisverslag uit Opheusden, Nederland van Tessa Lith - WaarBenJij.nu

Nog 1 maand te gaan...

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 Augustus 2014 | Nederland, Opheusden



Bon Nochi,

Bijna is het dan zo ver, mijn reis naar Curaçao...

Gister ben ik terug gekomen van een top vakantie in Italië, eenmaal thuis aangekomen, begin ik me steeds meer te beseffen dat mijn Curaçao avontuur bijna begint. Curaçao is al jaren een wens, al maanden ben ik bezig met de voorbereidingen en mijn certificaat Papiamentsetaal beheersing heb ik op zak. Nu ik mij eenmaal besef dat ik nog maar een maand in Nederland ben, gieren de zenuwen door mijn lijf.

Zenuwen; vooral omdat ik niet weet wat me te wachten staat. Omdat het eiland mij niet bekend is en omdat mijn rol in het project mij nog niet duidelijk is. Maar ook omdat ik de mensen hier in Nederland zo lang moet missen en dit mijn eerste reis 'alleen' wordt en mijn eerste reis buiten Europa. Maar goed, om mij vast aan te passen aan de cultuur op Curacao, wacht ik het allemaal rustig af.

De belangrijkste voorbereidingen zijn gedaan, mijn appartement is geboekt, ik heb een taalcursus Papiaments gedaan en veel gesprekken gevoerd met mensen die ervaring hebben met het eiland. Dat maakt mij nieuwsgierig en zorgt er ook voor dat ik er super veel zin in heb.

Maar tot dat het zo ver is, heb ik nog een druk programma. Zoals jullie hebben kunnen lezen, ga ik een Engelstalige minor doen. Uitdaging nummer 2, Engelse taal behoort niet tot mijn kwaliteiten. Maar als ik Papiaments kan leren, kan ik mijn Engels vast ook ontwikkelen. Afijn, er staat mij nog een vierdaags introductiekamp en een intensive week te wachten waarin ik mijn Engels wellicht kan oefenen.

En het allerbelangrijkste; afscheid nemen van alle lieve mensen om mij heen hier in Nederland die ik 3,5 maand moet gaan missen...

Tot zover mijn eerste reisverslag, tot snel!

Ayó!!

  • 08 Augustus 2014 - 09:05

    Susanne:

    Hi Tessa. Ja het gaat er nu echt aan zitten te komen. Zo te lezen zijn de voorbereidingen in volle gang. Fijn dat je al een appartement hebt. Weet je in ieder geval waar je slaapt. De rest komt ook vast goed.
    Veel succes met de laatste loodjes hier en alvast een goede start daar gewenst.
    Ik vind het leuk via deze auteur jouw ervaringen te lezen.
    Wie weet komen we elkaar van te voren nog tegen op de Han, want ik ga daar supervisie geven bij media.
    Groetjes Susanne

  • 08 Augustus 2014 - 16:02

    Angelique De Wild-Vedder:

    Hoi hoi Tessa,

    Wat spannend! Ik wil graag op de hoogte gehouden worden!
    Succes en geniet ook!

    Groetjes Angelique

  • 22 Augustus 2014 - 21:22

    Jade:

    Dearest, I am so proud that you took this opportunity, a mysterious period is waiting for you and I know you are more convenient with safe and secure life choices, my blessings for you and enjoy every single moment. Explore ! Love&Lightl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 07 Aug. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 13581

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 December 2014

Skol Salu

02 November 2014 - 05 November 2014

Een paar daagjes Nederland

Landen bezocht: